• Ida

Guincho Beach

V neděli 12.8. přijíždíme do CasCais, kde původně chceme parkovat, jen, abychom zjistili, že parkovat bydlíkem je tam velmi těžké. Končíme nakonec na pláži Guincho Beach, kam jsme stejně chtěli dojet z CasCais některý den na kole, protože nám byla doporučována jako nejhezčí v okolí. A taky byla.

Krásná písčitá pláž ukrytá mezi skalisky je oblíbená hlavně u surfařů. Kolem je pláží hned několik, každá z nich má vlastní bar, i když žádný z nich jsme výjimečně neotestovali.

Líbí se nám tady tak, že zůstáváme dvě noci. Viki si tady hodně vyhrála v písku, ale na koupání to nebylo ani pro ni, ani pro nás, protože byly obrovské vlny a vítr a voda tak studená, že v ní bylo možné vydržet maximálně pár minut. Místní děti se v ní rochnily jen po nohy a v neoprenu.

Místo se nám líbilo také proto, že jsme parkovali s výhledem na oceán a večeři a snídani jsme si mohli dávat před bydlíkem na obrubníku, což byla velká romantika i přes vítr, který nás aspoň v tom horku příjemně osvěžoval.

Atlantik tady podobně jako nahoře ve Španělsku na pláži Katedrál s přílivem stoupá neuvěřitelnou rychlostí, a tak Marian s Viki byli varováni plavčíkem, aby se posunuli kus dál.

To vše v momentu, kdy to vůbec nevypadalo, že by voda mohla vystoupat až tak daleko. Poslušně se ovšem sbalili a než bys řekl švec, jejich místečko opravdu zaplavila voda.

Takto vypadá večerní příliv:

A takto ranní odliv:

Ráno voda odhaluje skaliska pokrytá zeleným měkoučkým kobercem, po kterém se krásně chodí a umožňuje surfařům začátečníkům zkoušet se poprvé postavit bezpečně na prkno v plytké vodě.

V pondělí odpoledne si dáváme jako pokus o Viktorčino spaní procházku písečnými dunami.

Po dřevěném chodníku jdeme (cca 10 minut rychlé chůze si dáváme trochu volněji) okruhem až k příjemně kavárně Duna Da Cresmina s výhledem na duny a moře.

Líbí se nám natolik, že v úterý před odjezdem do Fara si zde dáváme s Viki oběd zatímco Marian jde do kempu poblíž, který jsme si otestovali na cestě sem, camper service.

V úterý 14.8. na Viktorčino spaní pak odjíždíme dále zejména a pouze z toho důvodu, že se chceme s Viki koupat v moři a tady to prostě aktuálně nejde. Jinak je Guincho Beach určitě jedna z top pláží, které jsem kdy viděla, i když na ní člověk nebyl sám. Na to, že byla top sezóna to ovšem zas tak špatné nebylo.

Určitě doporučujeme všem surfařům a nadšencům velkých vln, ale i všem rodičům dětí, kterým nevadí, že se nekoupají a stačí jim blbnutí v písku.

TOP zážitky:

Ida: luxusní místo na bydlení v bydlíku s výhledy na pláž shora od snídaně a večeře, dobrá kavárna, uklidňující zvuk oceánu

Marian: prostředí pláže s útesy kolem a reliéfy skal odkrývajícími se při odlivu, surfařská atmosféra a energie všude kolem i na parkovišti

Viki: stavění hradu z písku, utíkání před vlnami, kavárna