• Ida

Čtyři dny kolem Lago di Garda

Lago di Garda je asi mezi Čechy obecně velmi známá lokalita, pokaždé, když jsme zde jako VIM tým byli (nyní již potřetí), vždy jsme zde narazili na lidi různých národností, ale taky snad na nejvíce Čechů kumulovaných na jednom místě.

Čím to? Asi tím, že Garda je prostě ráj pro:

• Surfaře

• Cyklisty

• Horolezce

• Koupání v horském jezeře chtivé

• A kdoví koho ještě...

My jsme zde letos nakonec strávili 4 dny.

22.8. jsme na Gardu dorazili večer po přesunu z Dolomit, ale posunuli jsme se raději za naše oblíbené Lago di Ledro, kde jsme přespali na Stellplatzu v Bezzecca.

Den první – 23.8. – Lago di Ledro kolmo

První den jsme si dali cca 15km dlouhou trasu na kole k Lago di Ledro směr Molina di Ledro a zpět. Převýšení skoro žádné, cca 300 výškových metrů.

Jak bývá naším zvykem, ráno jsme dlouho prokrastinovali a vyráželi prakticky až na oběd.

Na doporučení jsme si chtěli zajít v Bezzecca do místní Rizoterie, ale žel Bohu byl pátek a sláva zdejší rizoterie se zřejmě díky Tripadvisoru až moc rozšířila a paní majitelka se na nás, když jsme tam na kolech dorazili, že chceme stůl, koukala jako na zjevení, že prý má na celý víkend rezervace úplně plné. No asi není divu, protože i ten náš Stelplatz se hned zaplnil samými důchodci a navíc v Arco jsme se dozvěděli, že tady právě teď probíhají světové závody mladých horolezců v boulderingu.

Bezzecca

A tak jsme si řekli, že to hlady vydržíme až na druhou stranu Lago di Ledro, navštívili jen místní kostel a, jak bývá Viki zvykem, zapálili svíčku, a vydali se po cyklostezce kolem jezera.

Viki statečně jela sama celou cestu skoro až k úseku u Ledra, kde začínala jezdit auta, Marian ji vždy jen vytlačil do kopce. Nakonec jsme dali oběd v pizzerii al Lago, a pak po stejné straně jezera jeli zpět domů, neb dokola jezero objet bezpečně s dítětem na kole nelze.

Lago di Ledro ze strany od Molini di Ledro

Bohužel jsme zjistili, že mi opravdu blbnou brzdy a tak jsme se zastavili ještě na chvíli na pláži u Ledra, aby mi je Marian zase sešteloval, načež Viki se hned na houpačce seznámila opět s nějakou výřečnou holčičkou, která jí povyprávěla vše, co věděla i co nevěděla, včetně informací o celkem známém pánovi (my raději nebudeme jmenovat), který je prý její strýček... a ještě nám ho chtěla ukázat... no hned po jejím pokusu o to seznámit nás, se její i strýčkova rodina raději sbalila a rychle odjela.

Den druhý – 24.8. – Koupání v dešti na Lago di Ledro

Druhý den jsme si dali zase pohodu kolem bydlíku, a po obědě jsme se teprve přesunuli na koupačku k Ledru. Jak už tak na této letošní výpravě bývá zvykem, opět jsme to vychytali... Na koupačku jsme totiž dorazili tak akorát ve chvíli, kdy se obloha zatáhla a začalo krápat. Naštěstí z toho nic moc nebylo takže nám to ani jednomu nezabránilo v tom se pořádně okoupat, nám s Marianem si dát Aperol a pak teprve vyrazit směr Arco.

Lago di Ledro

V Arcu nám plány zkřížil světový pohár mládeže v boulderingu, díky němuž bylo naše oblíbené parkoviště obsazené pro účastníky poháru. Proto jsme tentokrát byli nuceni stát na Stellplatzu na druhé straně městečka, ale pořád blízko centra.

Večer jsme tak mohli vyrazit ještě na večeři a procházku do města a Viki měla zážitek, protože zrovna od pátku do neděle tady na konci prázdnin probíhal nějaký rodinný festival, jehož součástí bylo i představení břišního tance, z kterého nemohla odtrhnout oči a po večeři dokonce kouzelník... Takže nakonec jsme domů dorazili dost pozdě a s Kibi na zádech, i když děťátko stejně usnulo až v posteli. (I na toho kouzelníka jsme ji nakonec museli z toho Kibi na fotu výše vyndat, aby mohla jít koukat s dětmi zepředu).

Den třetí – 25.8. – Na kole do Wine&Bike baru

Když byl Viki rok, objevili jsme na cyklostezce za Arcem moc příjemný podnik ve vinicích s názvem Bike&Wine bar, ke kterému navíc vede cyklostezka téměř neustále po rovině, takže i letos jsme ho s naší malou cyklistikou museli navštívit...

Vyrážíme jako vždy celkem pozdě skrz centrum Arca:

Arco

Musíme udělat malou zastávku a otestovat schopnosti naší malé turistky stát se v budoucnu šerpou, ale tento batoh na ni přece jen asi je trochu ještě velký:

Projedeme pak naší boční oblíbenu uličkou směr k řece:

A míříme vinicemi směrem dále k městečkům Ceniga a Dro stále po cyklostezce:

V městečku Dro nabereme u naší oblíbené kašny vodu:

A pak po cca 7 km už jsme konečně v našem oblíbeném baru:

Bike&Wine Bar

Viki má tento bar oblíbený už od svého roku, protože jsou tady dobře nachystáni i na děti. Dáváme si na Wine bar netradičně pivo a k tomu výborný Fitness salát:

A neodoláme ani kávičce a dortíku na lehátku ve vinici, kde nás slečna fotografka Viki přichytí při činu:

Vikča sklidí zase potlesk, když se konečně odváží sjet svah od baru dolů do vinice:

Z baru se jdeme ještě projekt kousek dále po cyklostezce, hlavně proto, aby si Marian zkusil Viki, která dosud jela sama, vytáhnout na tyči do kopce s brutálním sklonem a sám uznal, že opravdu z Rivy na Lago di Ledro letos na kolech nepojedeme. Měl totiž ty ambice, že bychom to zkusili, protože když měla rok, tak ji tam v Chariotu vytáhl... No, já ho odrazovala už před tím kopcem tady, ale po něm uznal i on, že to je nesmysl...

A tak se vracíme přes městečko Dro:

A pak dále vinicemi:

V městečku Ceniga má Viki slíbené za odměnu super dětské hřiště:

Ceniga

Hřiště je fakt skvěle vybavené s nádhernými výhledy:

A Viki si tady užije skluzavky, jednu z nejlepších houpaček, jakou jsem kdy viděla, i horostěnu:

Malá horolezkyně  v Ceniga

A pak už míříme zpět do Arco, jehož hrad nás vítá už z dálky:

Kousek za dřevěným mostem přes řeku zrovna na umělé boulder stěně vyhlašují výsledky celosvětových závodů mládeže, my se ale raději kocháme řekou a výhledy samotnými:

Na náměstí navštívíme nový podnik kousek od kostela, kde nám naservírují k večeři tyhle chutné květinky:

Den čtvrtý - 26.8. - Cyklovýlet do Rivy

V pondělím náš poslední den na Gardě se vydáváme na kole na oběd do Torbole do restaurace přímo u jezera a pak následuje konečně i koupání v Lago di Garda. V Arcu ještě stihneme navštívit obchod Vertical zaměřený na malé horolezce, kde Viki koupíme pořádné funkční tričko, protože si pořád stěžuje, že jí je na kole vedro (nojo, už nejsme v 2000 m n.m. jako v Dolomitech...).

Arco - hrad

Viki v Torbole zaujme na mostě, že je tam mnohem méně zámků než bylo na mostě v Salzburgu:

V Rivě se Viki s Marianem zaposlouchá do kytaristy, který vyhrává staré hity od Simona a Garfunkela...

Riva del Garda

Večeři si dáme rychlou v baru v Rivě, kde nabízejí Aperol + snack za 6€ (ne, nekupte si to rovnou třikrát...) a pak už rychle domů, než nám děťátko usne.

Pak už jen přespíme a hurá vyzvednout k autobusu ve Veroně naši kamarádku, která za námi přijela autobusem a s ní pak do národního parku Gran Sasso!

A co vy, co se vám kolem Lago di Garda líbí nejvíc? Podělte se do komentářů pod článkem.

TOP zážitky:

Ida: cyklovýlet do Bike&Wine baru se vším všudy

Marian: cyklovýlet do Bike&Wine baru se vším všudy i s tím, jak si to Viki na kole užívala, výlet kolem Lago di Ledro, atmosféra v Arco

Viki: kouzelník!!!, dětské hřiště cestou z Bike&Wine baru a houpačka ve vinici baru, koupě nového sportovního trička (viz poslední foto) ve sportovním horolezeckém obchodě s čistě dětským zbožím pro malé horolezce, ježdění na kole...